SAJTÓ ÉS HÍREK

Másképp kávézunk, mint egy évvel ezelőtt: a dohánybolt lett az új presszó

Másképp kávézunk, mint egy évvel ezelőtt: a dohánybolt lett az új presszó

A COVID-19 megjelenése a kávépiac szereplőinek életét is felforgatta. A home office-szal, az éttermek bezárásával átalakultak a fogyasztói szokások, és kérdés, mi tér vissza az újranyitással. Szabolcsi Lajossal, a hazai kávépiac legnagyobb kávépiaci szereplőjének számító Alois Dallmayr magyarországi ügyvezetőjével többek között arról beszélgettünk, milyen következményei lettek a járvány kirobbanásának a kávéfogyasztásra, hogyan érintette a forgalmukat a vírushelyzet, és hogy milyen tervei vannak a 300 éves múltra visszatekintő vállalatnak.

Tovább a cikkre
Exkluzív kávéspecialitások a Portfolio konferenciáin

Exkluzív kávéspecialitások a Portfolio konferenciáin

Exkluzív kávéspecialitásokkal várja a Portfolio konferenciáinak vendégeit a Dallmayr. A Dallmayr maga több mint 300 éves, speciális pörkölőjük pedig közel 140 éves múltra tekint vissza. 1880-ban Ferdinand Eichhorn megalapította kávé- és teakereskedését Braunschweigben, amihez Carl Heimbs 1920-ban csatlakozott társként, 1935-től pedig már Heimbs und Sohn néven működtek. 1986-tól tartoznak a Dallmayr családhoz, 2011 óta teljesen új dizájnnal, külön márkaként szerepelnek a Dallmayr kínálatában.

Tovább a cikkre
A Dallmayr név a tökéletes kávé ígérete

A Dallmayr név a tökéletes kávé ígérete

Joachim Höh-vel, a Dallmayr Németország és Közép-Kelet Európa ügyvezetőjével beszélgettünk arról, hogyan kezelte a nagy múltú vállalat a pandémiát, milyen üzleti filozófia vezérli őket, illetve mi várható a magyar piacon a következő években. Az üzleti kérdések mellett szóba került még a futball, a cégkultúra és azt is megtudtuk, mi kell ahhoz, hogy egy több mint 300 éves vállalat napjainkban is sikeresen működhessen.

Tovább a cikkre

Ezt nem ússzuk meg: durván elszáll a kávé ára

Ezt nem ússzuk meg: durván elszáll a kávé ára

Több tényező miatt is drágulhat a következő években a kávé ára, az első drágulási hullámot már idén megérezhetjük, amellyel azonban nem lesz vége az áremelkedésnek – véli a Dallmayr ügyvezetője. A 300 éves múltra visszatekintő cégnél úgy látják: a klímaváltozás, az ebből fakadó félelem és az árupiaci spekuláció egyaránt felfelé hajtja a naponta több milliárd ember által fogyasztott ital árát. Már 2022-ben borítékolható az átlag 20 százalékos áremelkedés, a drága kávé pedig várhatóan a mindennapok része lesz még évekig.

Tovább a cikkre
Hatvan másodperc: ezen múlik a tökéletes kávé

Hatvan másodperc: ezen múlik a tökéletes kávé

Nagyot fejlődött az elmúlt években Magyarországon a kávézás kultúrája, a mind igényesebb fogyasztók elvárásainak egyre komolyabb kínálattal és egyre profibb kávégépekkel igyekeznek megfelelni a vendéglátásban is. Míg 15-20 évvel ezelőtt kérdéses volt, hogy milyen kávét kapunk, és például egy benzinkúton eleve nem számíthattunk semmi jóra, mára ez megváltozott – mondta el a Pénzcentrumnak Szabolcsi Lajos. A Dallmayr Magyarország ügyvezető igazgatója szerint egy sor tényezőtől függ az, hogy mitől jó egy kávé, de érdemes odafigyelni az évszázados tapasztalatokra, mert a kávézás népszerűbb, mint valaha.

Tovább a cikkre